Gästinlägg av JOi - fisketur.

GÄSTINLÄGG AV JOi, (Rilles fruga)

Eftersom Rille jobbade ikväll,och vi blev erbjudna en fisketur,
så var ju jag tvungen att ställa upp och visa var skåpet ska stå!
Sagt och gjort!

Jag, min morbor, hans polare och son, drog ut till en liten pitoresk sjö mot Åtvidaberg.
Vädret talade emot oss, men väl ute till sjöss så kom solen fram,
och det blev riktigt behagligt på promen med några välsmakande öl !

Mitt mål för 2009 är att dra en feting gädda, (abborren är avklarad)
vi får se om jag lyckas eller ej.
Men idag blev det iaf en liiiten gädda för min del på en blå UTÖ,
som jag fick i 20-års present :D
Ingen var gladare än jag!


Sammanlagt för oss alla blev det 5 små gäddor & en brax.
Och en riktigt trevlig kväll...

Bilder:

Lekte "proffs" i Loop-kepsen som tillhör Rille. ^^

Fin liten sjö :)

Min gädda, inget att skryta med, men jag höll på att dö av lycka!

Peddan pussas med sin snipa.

Braxen ..

Morbror Figge hånglar med en gädda ^^

Tobbe med dagens störst fångst, sista kastet för dagen,
och där - pang! så satt den rackaren!

Fiske är faktist rätt kul,
och jag börjar så smått förstå er kärlek till sporten pojkar!
Skitfiske på er.
//JOi

Kommentarer
Postat av: Bjoz

Fan vilket trevligt inlägg! :) Va skönt att du börjar förstå dig på oss konstiga varelser, sportfiskare. Snart är du fast i träsket JOI ;)

2009-05-06 @ 00:47:03

Kommentera här foorheelveete:

Vad heter du?:
VIP

E-postadress:

Haru Blogg:

Say What You Want:

Trackback
RSS 2.0