Tummen upp för växthuseffekten

Som nästan gör det möjligt att flugfiska i P&T-sjöar, trehundrasextiofem
dagar om året..



Skön söndag med 8+ grader, klart man måste ut och dänga!
Väl framme vid tjärnen knyter jag på en streamer, av någon anledning.
(kanske för att den funka bra sist)
Dimman låg tät över tjärnen och det va helt dött, inte ett enda vak.
Fram tills att en kaskad av välgödda sidensvansar sveper över huvudet på mig.
Det var som planerat att alla (eller ja minst 5) skulle skita i just det ögonblicket,
som tur var fick jag inget på mig men det smattra fint på vattenytan.


Minuten senare, 15 meter framför mig ser jag årets cleanaste head and tail vak!
Då innser jag att jag gjort fel flugval.. På med en caddis..

Lyckas tillslut landa två "Danny Devito-bågar"

//Rille


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad kul att någon fortfarande fiskar och får fisk. Fina bilder som vanligt :)

2009-11-16 @ 19:12:02

Kommentera här foorheelveete:

Vad heter du?:
VIP

E-postadress:

Haru Blogg:

Say What You Want:

Trackback
RSS 2.0