Sammanfattning.

Tyvärr har varken jag eller Erik tillgång till dator på Bergsgården där vi
spenderar dagarna efter skolan, så jag passar på att uppdatera
när jag åker hem till frugan på helgerna.

Japp, tänkte sammanfatta lite kort om vad vi har gjort de senaste två
veckorna. Som jag skrev i det senaste inlägget har vi fått förbereda en
heldag "Fiskets dag" där vi instruerade folk i det "nya" fisket så som
Jerk, trolling, vertikalfiske och specimete.

Jag och Erik var med i Vertikalfiskegruppen och fick fullt upp med att guida
folk som var nyfikna på det.
Dagen innan fick vi provfiska i sjön för att skaffa oss lite hum om hur den
skulle fiskas. Varken jag eller Erik hade fiskat Vertikal innan och det
visade sig vara mycket lättar än vi trodde.


En nöjd Jonas med sin livs första Gös!


Eriks tredje för dagen!


Cornelis med en vacker abborre.

Nu i veckan har vi varit och gjort en LIA i Fredros på Fredrosgård.
Även där fick vi prova på att Guida, fast nu var det en familj från
England som aldrig hade fiskat. Då gäller det att tänka till lite, både
språkmässigt (det blev en hel del felsägningar) och val av fisketeknik.
Vi valde att börja med mete. Det var otroligt uppskattat och alla var nöjda
med veckans insatts.


Fv. Henrik och Frank, guidar.


På kvällarna var det fritt fiske, och då åkte flugspöt fram.
Johan dänger gäddfluga.


Kärlek. Loop Opti Runner och Loop evotec salt!

//Rille




Kommentarer
Postat av: Robban

Du får låna min dator när du vill! Så skyll inte ifrån dig:D

2010-08-29 @ 22:59:14
URL: http://fojjans.blogg.se/
Postat av: Björn "Mördaren"

Kul att se vad ni har för er där borta :) Ni verkar få göra mycket kul den saken är solklar!



Väntar på nästa inlägg, ha det fint!

2010-08-30 @ 14:37:22
URL: http://teamdalkars.blogg.se/
Postat av: Mattis

verkar inga fel därborta :) ni får säga till så vi kan prova vertikal fiske i björken så kanske vi han få upp sjöns sista gösar^^



ps. rille får ta å skicka bilderna snart e jävligt sugen på att se dom ;)

2010-08-30 @ 16:24:29
Postat av: Antonia

En vacker abborre RIlle ?! vacker ?! hihi

2010-08-31 @ 08:57:16
URL: http://ranklevenantonia.blogg.se/

Kommentera här foorheelveete:

Vad heter du?:
VIP

E-postadress:

Haru Blogg:

Say What You Want:

Trackback
RSS 2.0