[sommartävling]


.

Kommentarer
Postat av: Jocke

Mitt bästa fiskeminne är ifrån Sorsele. Jag, Rickard och Magnus gav oss iväg en tidig morgon i augusti 2008. Efter väldigt många timmars bilresa så var vi äntligen framme. Vi slår upp vårt tält och lagar oss korv och mos. Dagen efter åker vi vidare till Stensundsforsen och slår upp nytt läger. Efter vi hade fiskat där några dagar och fått många små vackra öringar och några små harrar så va de dags att åka Vidare. Vi åker upp till Djupseleforsen och slår upp tältet på nytt. Efter vi fiskat en stund så ser vi Magnus står och drillar en harr som var betydligt större än fiskarna i Stensundsforsen. Sedan var de min tur att få en fin harr. Bara en stund efter jag fått min så får jag se att Rickard har fullt upp med en fin fisk. Det är de bästa fiskeminnet jag har med fin fisk och trevligt sällskap!

2010-07-23 @ 00:36:44
Postat av: Lottie Marklin

Presentationen av flugfiskerullen "Fly OM" gjorde mig nyfiken. Vore kul att pröva den.



Mitt bästa fiskeminne är från sommaren

2008. Efter en jobbig och krävande

arbetsdag var jag helt slut. Efter middagen

gick jag till maskodlingen och hämtade några maskar, tog metspöet och satten mig i solstolen

på bryggan för att varva ner och

meditera en stund. Hade ingen tanke på att få

någon fisk. Döm om min förvåning när det

nappade regält. Fick en abborre på drygt

kilot. Det var gott med nyrökt abborre

samt att jag fått livskrafterna tillbaka.

2010-07-27 @ 22:03:20
Postat av: Marcus

Bästa minnet är när min son på 3,5 år följde med mig i maj när jag skulle flugfiska regnbåge. På första kastet med en Streaking Caddis satt en båge och min son fick äran att dra upp den och ytterliggare en båge till. fantastsikt att se honom bli så lycklig.

2010-07-28 @ 22:33:42
Postat av: Pontus

Har riktigt många bra fiskeminnen, men jag väljer just detta då man kan säga att det var något historsikt med det, för mig.



Jo, jag och en god vän skulle ut och fiska med båt efter abborre i en stor sjö, Ivösjön rättare sagt. Fiskarna brukar ligga runt 2-3hg och det är oftast riktigt fin fisk för oss. Men detta fisket skulle visa sig vara fantastiskt. Först ankrade vi upp vid en välkänd plats som ger bra med fisk, men efter ett tag började det blåsa riktigt mycket så jag sa att vi kanske skulle testa något nytt ställe där det var mer vindstilla. Sagt och gjort ankrade vi upp i en liten vik, vi gjorde några kast men ingen abborre nappade, efter en stund fick jag fisk, en till, nu fick han en! Och så började det nappa ganska bra. Och de två följande kasten nu var historiska, som sagt. Jag la ett kast ut mot viken, nästan inne vid båten smackade det på. "Oj, denna känns stor... den är stor!" Fighten blev inte dramatisk, men upp kom den största abborren jag någonsin sett! Vi skrattade och hoppade fullt ut i båten! Efter avkrokning la jag ett nytt kast, PANG! "Där satt den! Denna är också stor!" När vi lyfte upp den i båten, 5 sekunder var hela världen tyst, tiden stannade... sedan kom skrattet, riktigt asgarv av oss båda, jag vek mig dubbel av skratt och tårarna rann, av glädje! Det här, det är fiskeglädje! Abborrarna trodde vi först låg runt kilot, men efter en vägning så visade sig den första på 500gram och den andre på 640gram... men det är ju inte vikten som gör glädjen och passionen i att fiska, eller hur?

2010-07-28 @ 23:32:06
Postat av: emil

Ett av mina bättre minnen som jag klassar bland de högsta är när jag fiskade färna första gången de hade vart varmt länge så det var inte mycket vatten alls. I ån där jag fiskar de så var de lera runt hela och nästan omöjligt att ta sig fram när jag väl kom fram upptäckte jag hur fruktansvärt underbart flytbröd är det mest spännande fisket jag har testat.

Ja, iallafall kom jag fram började slänga ut lite bröd såg en del mört i ytan till en början och slängde ut första kroken för första gången hade genast ett hugg som jag missade och så fortsatte de jag slängde ut mer bröd och nu verkade färnorna kommit till platsen såg riktiga monster i ytan. Jag slängde ut och såg brödet åka ner tillsammans med kroken och gjorde ett mothugg blev en ganska spännande fajt. Försökte landa fisken ett flertal gånger utan att tillslut lyckades jag och upp kom en riktigt fin färna helt underbart ännu finare att se den simma tillbaka det var hitorien om min första färna.

2010-07-31 @ 21:43:42
Postat av: Rille

Tävlingen är avslutad! Nu återstår det bara att välja en vinnare!

2010-08-02 @ 13:32:42
URL: http://teamdalkars.blogg.se/
Postat av: Björn

Nu har vi i teamet äntligen utsett en vinnare!



Alla bidrag var spännande läsning med en äkta fiske-anda men efter mycket grubblande utsåg vi Pontus till den värdigaste vinnaren!



Motiveringen: Ett härligt fiskeminne skrivet med den bästa inlevelsen och största fiskeglädjen.



Grattis Pontus önskar Team Dalkars!

2010-09-07 @ 15:26:46
URL: http://teamdalkars.blogg.se/
Postat av: Karl Hallberg

Det var midsommarhelgen 2010. Jag och min kompis johan var ute och rodde drag efter abborre, jag körde med mitt ul-set med en liten salmo hornet och han fick låna mitt nya lättjerk-set med en ledad bomber. efter att jag dragit ca 7 abborrar och han ingen fick han drilla nästa under tiden han gjorde det tog jag mspöet och slängde ut och testade att jerka med vobblern, plötsligt hugger det till och ur den ganska lätta men ändå styva utrustningen känner jag direkt att det är något fint på gång. Knappast en 10+gädda, men ett klart pb på abborre, skriker till johan att han ska veva upp snabbt så att inte linorna går in i varandra, han vevar snabbt upp sin abborre på max 2 hg och märker snabbt att min är mycket större, efter en riktigt häftig fight kan jag landa en 8hg borre som självklart går hem igen, jag kan lova att Johan var riktigt avundsjuk!



Häls Karl

2010-09-29 @ 19:59:51

Kommentera här foorheelveete:

Vad heter du?:
VIP

E-postadress:

Haru Blogg:

Say What You Want:

Trackback
RSS 2.0