Rille tipsar!

-Börja gäddfluga!

Som ni kanske redan har listat ut är jag en flugfiske-nörd.
När jag för tre år sedan började med gäddfluga blev jag helt såld,
det var helt enkelt något som verkligen tilltalade mig.

Många tror dock att det är svårt, men alla som vill kan lära sig
och det behöver inte alls vara dyrt.
Det man behöver är ett spö som är minst klass 8# och 9 fot.
För att göra det hela lite lättare har allt fler märken tagit fram
färdiga gäddset, och allt du behöver då är öppet vatten..

Men om vi nu tar det helt från grunden:
Som jag tidigare sa, ett spö i minst klass 8# 9fot samt passande lina
och gärna en storspolsrulle i samma klass.
Oftast räcker det långt med en WF lina (flytande) men vill man ner en bit
kan man alltid köra med en polytafs (sjunktafs).

Sen när det kommer till själva tafsen kör jag med färdigtapperade
tafsar med knytbar wier i spetsen.
Som nybörjare rekomenderar jag flashflugor i alla möjliga färger och storlekar.
Det är en grym fluga med skön gång som går att fiska riktigt långsamt, vilket är
bra nu på våren, lättkastad och lätt att binda.

Varför då gädda på fluga?
Har du tröttnat på spinn och jerk, eller helt enkelt vill prova något nytt
rekomenderar jag fluga. För mig har fluga varit helt outstanding tidig vår,
men även sommar och höst.

Just nu kör Jakto.se 10% på alla gäddset,
-skriv bara "TeamDalkars" när du beställer så får du rabatten.

Klicka på bilderna för att komma till erbjudandena.


Vision attack 


Loop pike booster


Guideline act combo

Skitgäddflugfiske!
//Rille

Kommentarer

Kommentera här foorheelveete:

Vad heter du?:
VIP

E-postadress:

Haru Blogg:

Say What You Want:

Trackback
RSS 2.0