Norra Vättern

Jag gav mig iväg till ännu ett storgäddevatten, Norra Vättern. Men med knapert resultat.

Efter att min brorsa slutat jobba kl 2 på lördagen åkte vi iväg med en redan packad bil mot Västanvik, ett sommarstugområde lite norr om Motala. Vädret på ditvägen var perfekt med tunga låga moln, måttlig sydlig vind och rättså varm utetemperatur. Väl framme trailade vi i båten omedelbart och började fiska.

Viken som vi la båten i ligger skyddad från Vätterns vilda vågor så här kunde vi uppehålla oss och fiska i vattnet med många meters siktdjup. Vi såg lite gädda runt omkring oss men de verkade mest ha lek i tankarna, framåt kvällen lyckades jag drilla upp en slank gädda på en herky jerky. Den vägde cirka 2,5kg och simmade tillbaks.

Dagen därpå spenderade vi hela långa dagen ute på vättern och vi varvade jerk, spinn och trolling. Vi fiskade i klart vatten och i grumligt vatten. Grunt och djupt. Nada. Solen stekte på oss under en klarblå himmel och tydligen solade även gäddorna. För högg gjorde dom då inte i alla fall!


Jag och Johan dänger längs en vass.


Flyoverall och jerkpåken, jag är redo.


Ljus och fin, tog på herky jerky.


Tomas gosar ner sig i flytoverallen. Den är grymt skön att ha på sig ute på sjön.



Det var det, hoppas verkligen att fisket vänder för min del snart..
Skitfiske,
Björn

Kommentarer
Postat av: Jimmy R

Tråkigt att det inte blev nå måste fiskar som synade insidan av båten den gången heller.. får ta en redig revansch i rossvalen senare :)

2010-05-03 @ 19:21:47
URL: http://teamdalkars.blogg.se/
Postat av: Björn

Ja du det är väl på hemmaplan dom får tas i år.. :)

2010-05-03 @ 22:44:22
Postat av: Jimmy R

Jajemen! hojta te så är jag inte sen på att hänga med :D

2010-05-04 @ 19:57:18
URL: http://teamdalkars.blogg.se/

Kommentera här foorheelveete:

Vad heter du?:
VIP

E-postadress:

Haru Blogg:

Say What You Want:

Trackback
RSS 2.0