Ny jerkrulle

Det var dags att skaffa ny jerkrulle tyckte jag och beställde mig en Ambassadeur 5601C Predator (vänstervevad) från Jakto. Hämtade ut den idag och köpte samtidigt en av deras flätlinor från Interfish (samt en nylonlina för att grunda spolen med). Det är ju alltid roligt att prova på nya produkter så nu ska denna lina testas tillsammans med denna ljuvliga skönhet till rullverk.

Nu är jag bara jävligt sugen på ett nytt spö, eller närmare bestämt ett BFT Bnadit Rod 6,6'!! Urläckra för den som missat denna årets nyhet. Men jag undrar om mina stålar räcker till hmm...

Skall ut och jerka gädda i veckan kan ni tro!
//Björn


Kommentarer
Postat av: Jimmy R

Deras lina funkar faktiskt helt okey, har det på haspelspöet typ 0.20, tyvärr fryser den vid för låg vattentemp.



vad ska du ha för "hatten" på din JB ? ;)

2010-10-04 @ 18:17:13
Postat av: Björn

Okej, ja hoppas att jag blir belåten med linan. Den kommer ju garanterat att testas hårt nu under hösten den saken är säker. Vore lite tråkigt om den är så köldkänslig, jag får väl vänta och se själv.



Vet inte hur jag ska göra med min JB :P Men jag hade tänkt att skicka den till ABU och få den reparerad... dock har jag inget garanti-kvitto på den så kanske blir svårt.

2010-10-04 @ 19:40:11
URL: http://teamdalkars.blogg.se/
Postat av: Erik

Skicka den gamla JB'n till John! ;D Han lär ju kunna fixa den och till mycket bättre pris än ABU.

Hoppas du blir nöjd med rullen Björn!

2010-10-04 @ 22:24:16
Postat av: Björn

Ja det är ju en variant Erik :) Fast undrar om han är så lätt o få tag på snubben, man har ju inte hört ett knyst från honom på ganska länge?



Imorrn ska den testas väl!

2010-10-04 @ 23:40:40
URL: http://teamdalkars.blogg.se/
Postat av: Erik

Det fixas lätt, skriver lite då och då med han... bombar iväg ett sms o hör vad han har och säga om saken.

2010-10-05 @ 14:16:00
URL: http://teamdalkars.blogg.se/
Postat av: Björn

Det blir kanon! Hör av dig sen.

2010-10-05 @ 19:33:00
URL: http://teamdalkars.blogg.se/

Kommentera här foorheelveete:

Vad heter du?:
VIP

E-postadress:

Haru Blogg:

Say What You Want:

Trackback
RSS 2.0