En dag i Klarälven.

I tisdags efter lektionen “professional guidning” fick jag rekordhög
fiskeabstinens efter att ha sett bilder på flat-fiskad saltvattens-porpeder.
Jag var bara tvungen att stilla mitt sinne och drog till med drastiska åtgårder.
Jag löste fiskekort i pool 1, nu var jag redo att göra debut i Klarälven.
Jonas erbjöd sig att ro, men efter ett tag va även han så desperat att han också
löste kort. Min första tanke var att vi skulle fiska efter grov gädda, eftersom
vi bara hade enhandsspön. Men Jonas som fiskat en del lax övertalade mig
ganska sanbbt att byta ut julgranspyntet mot en liten smäcker laxfluga.

Vi ror upp mot pool 1 och bestämmer oss för att lägga till vid en stor klippa.
Väl iland börjar vi kasta ut i strömmen, kanske inte som Frödin och den andra
hade gjort, utan snett uppströmms och tvärs över.
Som nybörjare måste man ju prova sig fram..
Efter ett tag ser vi en lax head n´taila bara några meter ifrån oss
och av ren reflex börjar vi kasta mot den.



I två minuter av skräckblandad förtjusning och även en gnutta erotisk
kännsla drillar jag min livs första lax, innan jag tappar den..
Och av någon konstig annledning kan jag inte sluta skratta efteråt.
Det var som en drog, jag var bara tvungen att drilla en lax till, och
det till vilket pris som helst!

Efter ca två timmar och tankar på ett ev platsbyte smäller det till igen,
men den här gången ska den upp! Och så blev det, en hane i lekdräkt
på ca 2,5kg.






Sen var det Jonas tur att få drilla. Han hinner drilla tre fiskar innan dagen
är slut. Dock lyckas han inte landa någon, men han får känna på dagens absolut
största fisk på uppskattningsvis 7kg+ ett as med andra ord!
En lyckad dag med känning av fem fisk och grymt väder, jag citerar
Mikael Odell "Det blir inte mycket bättre än så här"



Notera backingen på andra bilden ;)



Skitfiske på Er!



Kommentarer
Postat av: Jimmy R

Gz te första laxen (:

2010-09-10 @ 23:23:40
Postat av: Björn

Sjukt jävla roligt Rille! Grattis igen! :)

2010-09-11 @ 17:03:52
URL: http://etamdalkars.blogg.se/
Postat av: jonas

riktigt snyggt inlägg rille:) bra skrivet också!

2010-09-11 @ 21:51:15
Postat av: Rille

Tack tack alla :) Jonas, ja det var ju tack vare dig som bilderna blev så bra :)

2010-09-11 @ 22:05:13
URL: http://teamdalkars.blogg.se/
Postat av: Joi - TD Admin

Grattis

2010-09-17 @ 15:58:06

Kommentera här foorheelveete:

Vad heter du?:
VIP

E-postadress:

Haru Blogg:

Say What You Want:

Trackback
RSS 2.0