Efterleksfiske <3

Hade jag skrivit om dom här tre senaste dagarna på sjön så hade det blivit så långt att jag skulle få sitta ett helt dygn och ändå inte fått med allt så det får bli ett kortfattat inlägg med mycket bilder

Första dagen är det tidigare inlägget med farsans första 10a

Andra dagen blev jag och Rille sjukt taggade och drog ut nötte jag drog 19 standard gäddor och min första på fluga och Rille drog 8 och sitt nya pb på 11,5 kg 121 lång läs mer om den gäddan och kolla filmer som kommer upp snart på meandmyrod.blogg.se/

Idag så ville min bror Fredrik följa med ut och bättra på sitt pb som låg på ca 3,5 kg. Det gick bra i början av dagen, jag och Rille tog oss ett par snabba små gäddor och sen va Rille i farten med en 6,5a på flugan. Sen blev det helt dött och betesfisken försvann så vi bestämde oss för att leta upp en ny vik med lite mer aktivitet, ca 1-2 timmars letande så hitta vid ett ställe som vi trodde på och då var det min brors tur. Nytt pb på gädda 10kg blankt 125 cm lång galet kul fiske!

11,5 kg 121 cm film med drillning kommer :)

En härligt fight grattis till första 10an!

En borre på halvkilot med en spinnare som jag har bundit in ca 10cm guld flash på

Min första fluggädda 2,4 tagen på fårulls flugorna från tidigare inlägg

Dubbelhugg och det var verkligen under samma sekund man hörde hur mitt och Rilles spö for upp i mothugget samtidigt

Vi andvänder en ikea kasse när vi väger fisk så skadas dom inte när dom hänger på vågen, för C&R fiskare så ska man ha "vägkasse" och helst en avkrokningsmatta. den här gäddan vägde 6,5 kg

Kort och tjock den här gäddan spotta ut en mört på avkrokningsmattan när den kom upp

 

det var allt för idag skitfiske på er //Mattis

 

 




Kommentarer
Postat av: Jimmy R

sick... :P gz

2011-04-28 @ 05:33:35

Kommentera här foorheelveete:

Vad heter du?:
VIP

E-postadress:

Haru Blogg:

Say What You Want:

Trackback
RSS 2.0