Gäddmete Pass

Jag och Björn har länge funderat på att köra lite gäddmete men har haft svårt att få tag på betesfisk, men igår var jag och mäskade lite på vårat hemma vatten där gäddorna precis slutat leka. Redan när vi kom fram så kokade vattnet av betes fisk så idag var det inga problem, vi drog snabbt upp ca 40-50 betesfiskar av olika arter och gallrade sedan ut dom minsta.

 

Både jag och björn sa att idag kan det bli bra och det finns chans på lite bättre fisk. Vi började köra lite gäddmete och lite jerk precis vid bron där vi normalt inte brukar fiska, men idag var det bra 2 snabba gäddmete gäddor på ca 2,5 kilo och en runt 4-5 kilo som tog mitt jerk precis framförbåten såg hugget tydligt men ändå missade jag mothugget.

 

Lite senare in på dagen bestämde vi oss för att testa andra sidan kanalen som tidigare på året har vart riktigt kass, men när vi kom det idag så var det stora löjstimm över allt och gädda som jagade, så vi riggade upp med lite större betesfiskar på gäddmetena och placera dom en liten bit utanför stimmen. Efter ca 30 minuters väntan och en tappad gädda så dyker mitt flöte med en stor virvel bakom, väntar på att gäddan ska vända mörten i munnen sen så gjorde jag mothugg och det satt helt klockrent, jag kände att det var en bättre fisk och efter en lång och sjuuukt kul fight landade jag årets hitils största gädda på 6,3 kg som även var den fjärde största gädda tagen i kanalen då dom inte blir mycket större än så. Sjukt kul med en godkänd gädda efter det pissfiske vi har haft ett tag nu.



Tror Björn kan ha tappat en skaplig fisk ;)

 


Kommentarer
Postat av: Björn N

Det var verkligen din tur att ta en stor! :) Och den fighten kommer man inte att glömma direkt.

2011-04-22 @ 17:47:24
URL: http://teamdalkars.blogg.se/

Kommentera här foorheelveete:

Vad heter du?:
VIP

E-postadress:

Haru Blogg:

Say What You Want:

Trackback
RSS 2.0