Grattis till första 10an!

Efter att spenderat halva dagen med att bära stock och eldat ris så bestämde jag och farsan för att åka ut på en liten kvälls tur för att dänga lite gädda och samtidigt testa farsans nya set från jakto

 

( Ett savagear bushwacker spö och en NT 9020 rulle med adrenaline lina).

 

Senast vi var ute på denna sjö så var leken i full fart så det blev en del bompass, men efter att leken börjat gått över i de flesta vatten här nu så kände vi redan i bilen att det skulle bli en lyckad kväll och lite bättre storlek. Vi han knappt komma ut på sjön innan vi såg en gädda som jag uppskattade till ca 8-9 kg så vi bestämde oss för att börja fiska av det området, ca 40-50 cm djup vind sida och galet mycket betesfisk.


Jag tog två snabba gäddor i 3 kilos klassen och hade en bättre efterföljare som vände vid båtkanten med en stor virvel, jag kände på mig att det här var ett ställe som skulle kunna dela ut stor fisk och hann knappt tänka klart innan farsan skrek till ”NU JÄVLAR HAR JAG NÅTT” man såg direkt att det var en bättre fisk och tog en bra tag innan den visade sig vid båtkanten en kort stund innan den stack iväg på nytt, men jag fick tillslut tag på gällgreppet och efter en liten brottningsmatch i båten så var den landad. Årets första gädda över 10kg och även farsans första två siffriga fisk. Lite otippat på att han skulle dra årets första över 10, men jag får väl nöja mig med att jag tog flest och jag har ju faktiskt kvar familjerekordet ;)


Kommentarer
Postat av: Björn N

Så jävla grymt!

2011-04-25 @ 23:00:51
URL: http://teamdalkars.blogg.se/

Kommentera här foorheelveete:

Vad heter du?:
VIP

E-postadress:

Haru Blogg:

Say What You Want:

Trackback
RSS 2.0