Äntligen en uppdatering

Vi får be om ursäkt att vi har varit så dåliga på att uppdatera på sistonde men det har vart mycket annat på gång då björn har flyttat till Blekinge och jag har flyttat och börjat jobba i Örebro men nu känner jag att det är på tiden för en uppdatering..

 

Jag har vart ute med min lillebror Daniel Jansson dom senaste helgerna och testat lite goldy wobblers från Jakto.se. Jag har inte kunnat testa beterna till 100% då jag inte har skaffat några flytande än och dom sjunkande sjunker lite för snabbt för mina vatten, men av det jag har hunit prova så tror jag stark på dessa små wobblers. Dom har en riktigt ivrig gång och går att ta hem väldigt oregelbundet om man rycker lite i spötoppen, tror dom kan vara ett riktigt bra val för abborre men vi fick mest gädda på dom.

 

Självklart hade jag lite svårt för att lämna flugspöt hemma så jag har även spenderat en del timmars nötande med fluga, och jag kan bara säga att har man inte en likadan fluga som senaste inlägg så bind en!  Jag har dragit sjukt mycket gädda på den flugan har redan bundit om den 3 gånger då den har blivit helt sönder biten,  senaste turen fick 9 gäddor syna insidan av båten på grund av den.  Medans jag stog och envisades med flugan i den starka vinden så körde lillbrorsan med en hemma gjord gäddspinnare som var minst lika effektiv men jag måste fundera ut hur jag ska lösa den lite för dåliga kroknings förmågan.

Skitfiske// Mattis


Kommentarer
Postat av: Björn N

Härligt Mattis, Härligt!

2011-08-30 @ 19:31:10
URL: http://teamdalkars.blogg.se/

Kommentera här foorheelveete:

Vad heter du?:
VIP

E-postadress:

Haru Blogg:

Say What You Want:

Trackback
RSS 2.0