Tips På Het Gäddfluga

Jag har bundit en ny gäddfluga som har vart helt outstanding senaste tiden, så jag tänkte dela med mig av den och göra en ”step by step” hur jag binder den.


Då det var slut på krokar så köpte jag mig ett paket Savagear 4Play Weedless Hook - 5pack som visade sig va klockrena till att binda gäddflugor på, och binder man inte hela vägen utan sparar biten längst fram så har man en perfekt bit att sätta fast peangen eller tången utan att förstöra flugan vid avkrokning



Börja med att sätta dit dubbla skallar och en lagom bunt angel hair.



Bind sedan in en bunt big fly fiber.



Big fly fiber brukar kunna snurra runt kroken om man inte limmar fast det, limma även lite längre fram då nästa steg är att binda en ganska stor bunt får ull för att få lite extra volym.

Linda zonkersvans sista biten fram till skallarna tanken är att den ska fungera som en huggpunkt.

På med ett par epoxy ögon och flugan är klar!



Skitfise//Mattis









Kommentarer
Postat av: Simon Söderström

Detta kommer bli en blogg jag kommer följa dag efter dag, googlade fet abborre, och denna blogg kom upp, älskar att fiska, har inte så stor talang eller så men det är riktigt roligt, och ännu roligare när man kan läsa lite om det ! keep it up :D

2011-07-30 @ 22:28:14
Postat av: Björn N

Vad roligt att höra Simon! :) Vi ska fortsätta uppdatera, har kanske varit lite smådåligt nu i sommar men det lär bli mer fiske framåt hösten igen. Hade fint och skitfiske på dig

2011-07-31 @ 06:13:16
URL: http://teamdalkars.blogg.se/

Kommentera här foorheelveete:

Vad heter du?:
VIP

E-postadress:

Haru Blogg:

Say What You Want:

Trackback
RSS 2.0