Gästinlägg: Veckan snipkung blev Gäddkung!


Grabbarna i Team Dalkars bjöd upp mig från Stockholm för att försöka bättre på mitt smått pinsamma gamla PB på gädda som låg på 5.4. Och efter 5 dagars fiske med väldigt dåliga resultat så small det till.

Jag hade bestämt mig för att åka hem redan på morgonen, fiske suget var borta efter så många dagar med dåliga väderförhållanden och dåligt  fiske, och även Mattis kände att det skulle bara bli skit om vi åkte ut. Men Mattis farsa Rolle övertalade oss om att ta en liten förmiddags tur och så blev det.

En riktig tjockis hakade på efter dagens första 6-7 kast och bjöd inte på kanske den tuffaste fighten men gjorde ett par sköna rusningar och kunde sen tas in till båten för foto o vägning. Vågen stannade på 9.5 kg och halva Lindesberg måste hört mitt skrik  :) Mattis kan verkligen sina vatten och visade på vart ÄNNU en stor gädda fanns. Även den grön/rosa buster jerken från Jakto tipsade Mattis mig att köpa och det visade sig funka!


Nu kan jag åka hem till stockholm och jobba igen :)

 

Skitfiske // Chippe


Kommentarer
Postat av: Mattis

Så jävla härligt mannen grattis igen :)

2011-05-04 @ 15:42:40
Postat av: Rille

Grattis! måste säga att jag känner mig lite delaktig i det hela, trots att jag inte var med, men det var jag som sålde draget åt han ;)

2011-05-05 @ 06:20:18
URL: http://meandmyrod.blogg.se/
Postat av: Rolle

Grattis snipkungen, det gjorde du bra. kul att åka hem till storstan och tala om vad gäddorna finns.

2011-05-05 @ 09:31:29
Postat av: Chippe

Haha rille, aa vi säger väll så :) Köpte ju likadant första dan jag kom till linde, och kasta bort det direkt. Kände på mig att de va hett så köpte ett nytt likadant, och det lönade sig :)



Känns bra!

2011-05-05 @ 09:57:40
Postat av: Björn N

Så jäkla gött att du fick dig en feting till slut, grattis ska du ha!

2011-05-05 @ 14:52:32
URL: http://teamdalkars.blogg.se/

Kommentera här foorheelveete:

Vad heter du?:
VIP

E-postadress:

Haru Blogg:

Say What You Want:

Trackback
RSS 2.0