Premiärgäddor

Här nere i Kallskona har våren äntligen kommit! Det betyder att isarna öppnar sig och tillåter fiske i frivatten. Jag körde en premiärtur med jerkpåken och gladde mig stort åt hur pigga gäddorna var. I stark motvind var det inte lätt att varken kasta långt eller ha kontakt med betet, linan var som ett stort fett U i luften. Men det vilda vädret väckte liv i gäddorna, som steg upp till ytan från några meter och högg jerken. Denna gång regerade big bandit så jag fick alla 4 första gäddor för året på detta superba bete. Det var ingen storlek att tala om men vad gör det när man inte fått känna på gäddhugg och spögung sedan i höstas?

Tyvärr jäkligt tråkiga bilder men det blir så när jag är ute själv ibland.









//Björn



Kommentarer
Postat av: Mattis

fan du tog första före mig ändå ;D ska ut imorrn så får vi se om det blir nått :)

2012-03-13 @ 20:33:08
Postat av: Björn N

Klart jag gjorde gubben! ;) Okej skitfiske då!

2012-03-13 @ 22:08:18
URL: http://teamdalkars.blogg.se/
Postat av: Anonym

hehe ;D btw vi måste få bort den där tyska rutan när man går in på bloggen va fan är det för nått :S

2012-03-14 @ 08:55:55

Kommentera här foorheelveete:

Vad heter du?:
VIP

E-postadress:

Haru Blogg:

Say What You Want:

Trackback
RSS 2.0